
הדר לביא, יו”ר סיעת כפר סבא מתקדמת ומתמודדת לראשות העיר כפ”ס, הגיעה ב 12.6.2023 לוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת. הועדה דנה בתוואי תכנית המטרו, נגישותו לערים והשתלבותו במערכת הסעת ההמונים. ראש העיר כפר סבא, רפי סער, נעדר מהוועדה.
תושבי כפר סבא סובלים משורה של כשלים בתחום התחבורה. הדר לביא וסיעתה ניהלו בשנים האחרונות שורה של מאבקים בתחום זה, אותו הם מזהים כחיוני לשיפור חייהם של תושבי העיר והשרון בכלל. רק לאחרונה נחלו לביא וסיעתה הישג משמעותי, כאשר הצליחו להביא לביטולו של המשך ביצוע נתיב התחבורה הציבורית השמאלי המסוכן ברחוב וייצמן, אשר הפך לסמל למחדלי התחבורה בעיר.
הדר לביא הופיעה בועדת הכנסת, לצד שורה של ראשי ערים מהשרון. לביא אמרה בועדה: “מצב התחבורה בכפר סבא חמור. תושבי העיר והשרון סובלים משורה של כשלים תכנוניים בתחום, אצלנו מדובר במיקום הדפו. הדחייה המתמשכת של תכנית המטרו החיונית, היא לא פחות ממחדל לאומי שפוגע בכל תושבי השרון. “על מנת לספק פתרון אמיתי ושורשי לתחום התחבורה, דרושה תוכנית רחבה שתיתן מענה לכל מטרופולין השרון באופן הוליסטי. המטרו הוא מרכיב מרכזי וחיוני בתכנית הזו. אין שום סיבה שתושבי השרון ובתוכם תושבי כפ”ס יקופחו ולא ייהנו גם הם ממטרו מתקדם ויעיל ותחבורה חדשנית שתחסוך להם זמן יקר, בדיוק כפי שכבר מתממש במטרופולין גוש דן ובמטרופולין ירושלים. הגעתי לכאן כדי להשמיע את קולם של תושבי כפר סבא בפרט, והשרון בכלל, ואני מתחייבת שכראש עיר אבנה קואליציה רחבה של ערי השרון שלא תנוח עד שתכנית המטרו תמומש. אני מצפה מממשלת ישראל לסייע לנו בנושא החשוב של תחבורה זמינה ומתקדמת לרווחת תושבי השרון, גם אם ראשי העיר בחלקם נפקדים מהדיון. תחבורה איכותית ונגישה היא לא פחות ממשימה לאומית”.
הדר לביא אמרה לעיתון ירוק: ״נדהמתי לגלות כאן כי רפי סער אפילו לא טרח להגיע לוועדה או לפחות לשלוח נציג מטעמו כדי לתת דעתו על נושא המטרו ולייצג כאן בכנסת את קולם של תושבי כפר סבא בסוגייה כל כך קריטית”.
בוועדה השתתפו נציגים/ות ממשרד התחבורה, משרד המשפטים, נת”ע – נתיבי תחבורה עירוניים, פורום להתחדשות עירונית, מרכז השלטון המקומי, חברי וחברות מועצה, ראשי ערים ועוד.