רכבת ישראל חידשה את תנועת הרכבות בכל תחנות טבעת השרון, זאת לאחר סיום עבודות רחבות היקף, תוך הקדמת לוח הזמנים, לחיבור המסילה המזרחית עם רשת המסילות הארצית באזור ראש העין. עבודות חיוניות נוספות התבצעו בכל רחבי מסילת טבעת השרון כגון הארכת רציפים, גשר הרלינג בבני ברק, עבודות תחזוקה שוטפות, הגבהת מסילות ועוד.
משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים את הפרויקט הלאומי “המסילה המזרחית” אשר יהווה ציר רכבתי נוסף בין אזור הצפון למרכז ולדרום, ויאפשר שיפור משמעותי של השירות הרכבתי בכל רחבי הארץ, לצד הגדלה משמעותית של הובלת מטענים, שתצמצם את הגודש בכבישים, זיהום האוויר, ותגביר את בטיחות כלל משתמשי הדרך.
במסגרת הפרויקט, וכחלק משלבי הסיום שבו, ביצעה רכבת ישראל בחודשיים האחרונים עבודות באזור ראש העין לחיבור המסילה המזרחית העתידית עם רשת המסילות הארצית במסילת טבעת השרון הקיימת, הכוללות פירוק של מערכות החשמול והרכבתן מחדש בתוואי המסילה החדש, פירוק והרכבה של מערכות תקשורת ואיתות, והנחה של מפלגים (מרכיב מסילה שתפקידו לפצל מסילה קיימת למספר מסילות), זאת כחלק מהחיבור למסילה המזרחית.
כמו כן, על מנת למצות את ימי העבודה ולמנוע סגירות עתידיות בטבעת השרון, ביצעה רכבת ישראל עבודות להרמת גובה המסילה בכל תחנות השרון שמטרתן שיפור הבטיחות והשירות על ידי הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף, והתקדמה בעבודות להארכת הרציפים בתחנות פ”ת ק.אריה, פ”ת סגולה, בני ברק וראש העין, שנועדו לטובת שדרוג התחנות ושיפור השירות לנוסע. בנוסף, בוצעו עבודות חיוניות באזור בני ברק לצורך בניית גשר הרלינג להקמת שכונת מגורים חדשה.
הרכבת חזרה והפעם בתקוה לתקופה ארוכה
השארת תגובה