לפני כשבוע נתבשרו עובדי המוקד העירוני ששניים מתוך עובדי אחד הצוותים חלו בקורונה – מה שהוביל לכניסתם לבידוד של עשרה עובדים, המהווים מחצית מכוח האדם של המוקד העירוני. הידיעה על בידוד העובדים לא הרתיעה את הצוותים, שבזכות היערכות מוקדמת – ממשיכים להעניק שירות רציף ומיטבי לתושבי העיר – מהבית. "לא נעים לקבל בשורה על קולגות ומכרים שנמצאו מאומתים לנגיף ועל בידוד המחייב את חלקנו, אך מהר מאוד התעשתנו והתחלנו להתנהל בנוהל חירום", מספרת אוליקר. "לשמחתנו, הרבה ובזכות היערכות מקדימה, תרגול, השמשת מחשבים ניידים וחפיפת עובדים שלא מהמוקד לצורך תגבור המוקד, הצלחנו כבר באותו היום להמשיך בפעילות בשגרה, כך שניתן מענה לכל פונה למוקד". מספר מנהלת המוקד העירוני ומערך השירות בעיריית כפר סבא, עדי אוליקר. בזכות שיתופי פעולה בין האגפים השונים בעירייה, כבר למחרת נרתמו עובדים מאגפים אחרים כדי לעבוד ולענות לתושבים, ועובדי המוקד שנתבקשו להיות בבידוד החלו לעבוד בבתיהם, אפילו בפיג'מה – והכל למען מתן שירות מצוין, מהיר ומקצועי לכל תושבת ותושב בכפר סבא. "כאשר יש תכנון מראש, בניית תרחישים עתידיים ומוכנות אליהם, ניתן לשמור על רצף תיפקודי שכלל לא פוגע במערך השירות", מוסיפה אוליקר. "אני שמחה להגיד שאנו בשגרה נערכים לכל אחד מהתרחישים ומתאמנים עליהם ולקראתם באופן שוטף. אנו רואים חשיבות עליונה בהמשך הרצף התפקודי וברור לנו שברגע שהלחץ עולה בקרב הציבור, כתוצאה למשל מעלייה בתחלואת קורונה, הצורך במענה במוקד העירוני עולה אף הוא במקביל – ואנחנו כאן. לשם כך פתחנו במהלך תקופת הסגר קו חם לתמיכה ואוזן קשבת, שהוקם תוך 24 שעות ושנתן מענה למעל 000,4 תושבים שנזקקו לסיוע. פתחנו גם וואטסאפ שגם דרכו ניתן לפנות אלינו והעיקרון החשוב ביותר שמנחה אותנו הוא להיות קשובים לצרכים, לדעת לחזות אותם מראש ולהיערך לכל תרחיש"