
בחודשים האחרונים נערך פיילוט של תאגיד מי הוד השרון, במסגרתו הועברו כאלף בתי אב תושבי העיר ממדי מים מיושנים למדי מים חכמים. הפיילוט עבר בהצלחה, החל משלב רישות הרחוב עצמו וכן בהתקנת המדים עצמם בתוך ארונות המים של התושבים, וכעת כל תושבי שכונות 1,200 ושכונת אנצ'לביץ' נהנים משליטה בחשבונות המים שלהם בכל רגע נתון. דוד גורן מרחוב החלוצים, המתגורר בבית קרקע סיפר על היתרונות של המעבר למד דיגיטלי: "הקריאה מרחוק היא מהלך פנטסטי, אם יושב מישהו ומחפש את הנזילות? זה בוודאי טוב לתושב. אני אישית לא משתמש באפליקציה, ולמרות זאת, לפני שבועיים התקשרו אליי באופן יזום מטעם מי הוד השרון, והתריעו בזמן אמת שמנתוניהם עולה כי ישנה צריכה מוגברת, שככל הנראה מתרחשת עקב נזילה ושממליצים לי לבדוק את העניין. ואכן, מבדיקה שלי עלה שהייתה בעיה של צינור השקיה שהתפוצץ, שלושה ימים ברצף לא שמנו לב, כי יש לנו חצר גדולה ומטופחת. יצאתי לחפש ומצאתי את התקלה. מבחינתי, זאת הייתה הפתעה, מעל ומעבר לציפיות שלי. מי שדיבר איתי הנחה אותי איך לבקש זיכוי ושלח לי את כל החומרים הרלוונטיים." כעת, ולאור ההצלחה, הוחלט בתאגיד המים להרחיב את הבשורה הטכנולוגית ל-3 שכונות נוספות בעיר – גם הפעם – ללא עלות. במהלך חודש אוגוסט ועד סוף שנת 2021 יותקנו עוד 600 מדים חדשים בהדרגה גם בשכונות גיל עמל, נווה נאמן ונווה הדר. החלפת המדים תבוצע ע"י אנשי חברת "ארד" אשר נבחרה במכרז לביצוע העבודות ובליווי אנשי המקצוע של התאגיד, כאשר התושב יקבל התראה של 48 שעות טרם ההתקנה בביתו. נדב דואני, יו"ר דירקטוריון תאגיד מי השרון: "בדיוק כפי שהתושב בודק את חשבון הבנק באמצעות הפלאפון החכם, כך צריך לאפשר לו לעקוב אחר צריכת המים באופן שוטף. היכולת שלנו לעקוב דיגיטלית ולזהות בזמן אמת תקלות בכדי לפעול במהירות ויעלות עבור התושב היא זו שעומדת לנגד עינינו בחיפוש מתמיד אחר טכנולוגיות חכמות בכלל השירותים שלנו. בין אם בהרחבת השירות לקוחות לוואטסאפ, בין אם בחיפוש אחר טכנולוגיות לטיפול במט"ש, בהקמת תשתיות חדשות ושיפוץ של תשתיות קיימות בשוטף ובחירום – למען התושב ועבורו."


