Facebook Whatsapp
למהדורה דיגיטלית
  • חדשות
    • חדשות הוד השרון
    • חדשות כפר סבא
    • נדל"ן
    • ספורט
    • משולחנו של העורך
    • בריאות
  • אודות
  • בחירות
  • נדל"ן בעיר
  • מהדורה דיגיטלית
    • הוד השרון
    • כפר סבא
  • חוגים בעיר
  • צור קשר
  • חדשות
    • חדשות הוד השרון
    • חדשות כפר סבא
    • נדל"ן
    • ספורט
    • משולחנו של העורך
    • בריאות
  • אודות
  • בחירות
  • נדל"ן בעיר
  • מהדורה דיגיטלית
    • הוד השרון
    • כפר סבא
  • חוגים בעיר
  • צור קשר
  • מערכת העיתון 09-7604071
  • אימייל עיתון ירוק
  • חדשות
    • חדשות הוד השרון
    • חדשות כפר סבא
    • נדל"ן
    • ספורט
    • משולחנו של העורך
    • בריאות
  • אודות
  • בחירות
  • נדל"ן בעיר
  • מהדורה דיגיטלית
    • הוד השרון
    • כפר סבא
  • חוגים בעיר
  • צור קשר
  • חדשות
    • חדשות הוד השרון
    • חדשות כפר סבא
    • נדל"ן
    • ספורט
    • משולחנו של העורך
    • בריאות
  • אודות
  • בחירות
  • נדל"ן בעיר
  • מהדורה דיגיטלית
    • הוד השרון
    • כפר סבא
  • חוגים בעיר
  • צור קשר
  • מערכת העיתון 09-7604071
  • סטודיו ירוק 09-7791349
Facebook Whatsapp
הנה באה (עוד שנה) הרכבת הקלה
ראשי » חדשות הוד השרון » הנה באה (עוד שנה) הרכבת הקלה

הנה באה (עוד שנה) הרכבת הקלה

מערכת ירוק נובמבר 17, 2021 4:09 pm אין תגובות

בעוד שנה בדיוק תתקיים השקה חגיגית של הרכבת התחתית – הרכבת הקלה, הראשונה בישראל. זה קורה אחרי שנים של לבטים ודחיות ועבודה עצומה של כרייה מתחת לערי גוש דן.
בינתיים כל המתחם הענק הלוגיסטי והטכנולוגי סגור ומסוגר למבקרים. הוזמנתי להימנות על קבוצה נבחרת שכללה את הוועד המנהל של לשכת המסחר ישראל – סין והשרים לשעבר מתן וילנאי ורן כהן, לסיור שאורגן על ידי עמוס יודן ובנו עמית הבעלים של חברת “קומודן”, שמייצגת את החברה הסינית שמקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה.
הפרויקט הענק המורכב ביותר שנעשה בישראל, בעלות של 15 מיליארד שקל.
מר WANG מנהל החברה הסינית CRTGEEB, אחת מהחברות הענקיות שמבצעות 70 אחוז מהרכבות בסין, עובד כבר 5 שנים בפרויקט שלנו, סיפר למשתתפי הסיור שהחברה מעסיקה היום כ 800 עובדים סינים, מתוכם כ 80 מהנדסים. לצידם כ 50 מהנדסים גרמניים על מנת לעמוד בדרישות התקנים והנהלים האירופאיים.
הסינים עובדים 24/7 גם בתקופת הקורונה. כדי לעמוד בלוחות הזמנים הביאו מסין פועלים בטיסות צארטר. במיוחד ציין WANG את שיתוף הפעולה של הסינים עם חברת נת”ע המנהלת את הפרויקט וחברות ישראליות רבות המעורבות בהקמתו.
שלב ראשון בפרויקט הגדול היה פעולת הכרייה האדירה עם מכונת החפירה TBM באורך של 120 מ’ שעבדה 24/7 במנהרות הנחצבות מתחת לערים פ”ת ות”א.
התחנה הראשונה היה במתחם בפתח תקווה התבקשנו ללבוש ווסט מיוחד, נעלים גבוהות וקסדה שחולקו לנו במקום. לאחר הרצאת בטיחות הוקרן סרטון על הקו האדום. המתחם הראשון בו ביקרנו הוא מוסך ענק, אתר הדיפו. שם מטופלים הקרונות, מתוקנים ומתוחזקים. רשת של מרחבים עצומים של פסי רכבת פרושים, באתר לאכסן את 90 הקרונות המיועדים להפעלת הרכבת הקלה.
מהדיפו נסענו לתחנת הרכבת בילינסון לנסיעה ברכבת אשר יצאה מהמנהרות אל מעל הקרקע לנסיעות מבחן. זו הייתה חוויה מרגשת. קרונות ממוזגים ונעימים, עדיין באתר בנייה, תחושת חו"ל, ממש כאן אצלנו בישראל. 10 דקות עם הרבה טעם של עוד.
ממנהלי קומודן שמענו על הרכבת הקלה (דנקל). אורך הקו האדום 24 ק”מ מפ”ת עד בת ים, מתוכם 12 ק”מ תת קרקעי בעומק 35 מ’.
34 תחנות בדרך מפוארות ונוחות. כל 3.5 דקות תגיע רכבת ותאסוף כ 500 נוסעים, רובם בעמידה בקרונות הממוזגים והנוחים מאד.
90 קרונות ייסעו בקו הזה.
בין רציף הנוסעים לבין הקרונות תוצב גדר עם דלתות שייפתחו רק עם עצירה מלאה. הרכבת תפעל 20 שעות ביממה וייסעו בה 70 מיליון נוסעים בשנה. בעשור הקרוב מתוכנים עוד הקווים הירוק והסגול שיכסו את רוב גוש דן ברכבת הקלה.
בהמשך הסיור הגענו למרכז הבקרה הדיגיטלית, שם נאסר עלינו הצילום. זהו קומפלקס עצום מהמשוכללים בעולם של מחשבים, השולט על כל ניואנס הכי קטן של פעולת הרכבת המסובכת. סנכרון בין הרכבות הרבות על המסילות, פתיחת וסגירת דלתות, טיפול מידי בתקלות אפשריות, שליטה על הרמזורים להולכי רגל החוצים את פסי הרכבת ומתן העדפה לרכבת, וכך עוד מאות או אלפי פעולות שונות. במקום קיים סימולטור לנהיגת רכבת יחידי בארץ.
בנסיעה הקרקעית יש נהג אולם במסלול התת קרקעי הנהיגה אוטומטית לחלוטין. אנשי הבקרה כבר מתרגלים במרץ לקראת ההשקה בעוד שנה בדיוק.
קניית כרטיסים תיעשה בעמדות הכרטוס באמצעות כרטיס אשראי, אפליקציה בטלפן, רב-קו, כסף מזומן, הכל לנוחיות הנוסעים.
ועכשיו מה שנותר לנו הוא לחכות שנה ובנובמבר הבא להיכנס לעידן תחבורתי חדש בישראל, מערך היסע המונים ברכבת הקלה, מתחת ומעל פני האדמה.
ואנו תושבי ערי השרון, מחכים שהמטרו יגיע אלינו – העידן שלאחר הרכבת הקלה.

אודות המחבר

להציג את כל הפוסטים של מערכת ירוק


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

מהדורה דיגיטלית - הוד השרון
מהדורה דיגיטלית - כפר סבא
מדריך החוגים של ירוק
זמני שבת
פרשת ויצאכניסה: 16:17 יציאה: 17:15



עקבו אחרינו בפייסבוק
בחירת העורכים
אוקטובר 1, 2024 מערכת ירוק

פגיעה ישירה בבית הנערה בהוד השרון

עשרות ירוטים מעל בתי התושבים בהוד השרון בעקבות מתקפת הטילים של איראן על ישראל. האזעקות לא פסקו והדי הפיצוצים

ינואר 9, 2024 מערכת ירוק

סרן (מיל') רון אפרימי בן 26 מהוד השרון  נהרג באסון המנהרה בעזה

היום בבוקר הותר לפרסום שסרן (מיל') רון אפרימי בן 26 משכונת גיל עמל מהוד השרון נהרג בעזה , רון היה

צרו קשר

מערכת העיתון: 09-7604071
itonyarok@gmail.com

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות
הצהרת נגישות
©כל הזכויות שמורות לירוק – רשת מקומונים בשרון

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

חם בירוק

כולם מלווים את סגן הדר גולדין ז"ל בדרכו האחרונה  עם דגלי ישראל.

סמל ראשון עוז דניאל ז"ל, בן כפר סבא שנפל בקרבות השבעה באוקטובר הוחזר הלילה

ציבי אלון הכריז על התמודדותו לראשות סניף הליכוד האם הוא בדרך להתמודדות לראשות העיר ?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס