החודש הלך לעולמו אביגור קירשנר, בן רעננה, שניהל את בית חינוך תיכון ע”ש כצנלסון בכפר סבא.
בסיום לימודיו בתיכון רעננה המשיך לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים להיסטוריה כללית וספרות עברית. ב 1966 סיים לימודיו במסגרת העתודה האקדמית ונבחר לשמש כקצין וחוקר בענף היסטוריה במטכ”ל והשתתף בכתיבת הספר “תולדות מלחמת העצמאות” בהוצאת “מערכות”. במסגרתו קיים ראיונות רבים עם מפקדים בכירים במלחמה. במקביל למד משפטים בשלוחה של האוניברסיטה העברית.
ב 1959 החל אביגדור את עבודתו כמורה לספרות, לשון, הבעה, והיסטוריה בבית חינוך תיכון ע”ש כצנלסון, שהיה במבנה ארעי ברחוב נחשון בבניין ההסתדרות.
בשנה זאת הוחל בבנייתו ברחוב “מולדת” (כיום רח׳ גלר) על ידי עיריית כפר סבא ומנהל מחלקת הבנייה בעירייה יוסף קוגלר ז”ל וחבורתו.
ב 1961 יצא לשליחות בפינלנד בקהילה היהודית בהלסינקי, שם גם שימש כמרצה לשפה ותרבות עברית באוניברסיטה של הלסינקי. באוגוסט 66 שב לארץ והחל לעבוד כמורה ומחנך מנהל פדגוגי וסגנו של המנהל גדליה לחמן ז”ל. כך המשיך ללא הפסקה עד שזכה ב 1998 במכרז לניהול בית הספר הישראלי ע”ש. שרת בפאריז.
בנוסף לעבודתו בכצנלסון שימש כמורה במחלקה לפדגוגיה וכמנחה במכון למנהלים באוניברסיטה העברית בירושלים. בשל פעילותו בהתאחדות המנהלים העל יסודיים נבחר לתפקיד יו”ר “התאחדות המנהלים”. היה גם מנחה בטלוויזיה בתכנית “דעתי דעתך”.
עבודתו באוניברסיטה הפגישה אותו עם ניסיונות חינוכיים שלא הכיר ,ואת המעניינים אימץ ויישם ב”כצנלסון”. הוא הנהיג שינוי במסגרות הלימודים הקלאסיות, ע”פ רוב סגורות ונוקשות. ביזמתו החלו לאפשר לתלמידים לפתח יכולותיהם בהתאם לבחירתם במגמות שלא נודעו קודם לכן: מוזיקה, תיאטרון מחשבים וביוטכנולוגיה. דגש ניתן למנהיגות בקרב התלמידים. בשלב הזה הצליח לשנות באופן קיצוני את אופי הלימודים ואופיו הכללי של בית הספר המקדיש עיקר מאמציו להישגים לימודיים, לבית חינוך הפועל קודם כל כמסגרת חברתית חינוכית. ביטול תלבושת אחידה, והעברת האחריות על הנוכחות בלימודים על התלמידים “שיטת המנות”.
אביגדור ראה שינוי משמעותי נוסף שקרה לכצנלסון שבמקביל ל”בויאר” בירושלים נבחר “כצנלסון” לשמש בית ספר בו ילמדו חניכי “הפנימייה ע”ש שטיינברג “של “האגודה לקידום החינוך”. קליטת תלמידים מוכשרים מכל רחבי הארץ מפרוורי ערים ממושבים בכביש הצפון, בפרוזדור ירושלים, מעיירות הפיתוח שלא יכולים לממש יכולותיהם ביישובם וסביבתם.
אביגדור קירשנר ליווה את הפנימייה מיום הקמתה והיה שותף פעיל בבניינה ובעיצוב דמותה. גילה יחס הוגן ובלתי מתפשר שווה לשאר התלמידים נאה דרש ונאה קיים. נזהר בכבודם של חניכי הפנימייה והשרה אוירה זאת על כל צוות המורים בבית הספר. נהג להגיע ולבקר בפנימייה בימי חג ומועד בטקסי זיכרון ומסיבות סיום. (כשומר שבת היה טורח להגיע לפנימייה לאירועים בצעידה ברגל מרעננה).
אלפי בוגרי הפנימייה נושאים בליבם זיכרונות טובים, לא תמיד קלים, מימי בית הספר ובהם שפע של שיחות, הרצאות, שעורים, בירורים טקסים, מסיבות, דברי פתיחה, מילות סיכום, ציונים לשבח, הצגות ותערוכות. בכולם שזור חוט של נועם הליכות, כבוד לילד, ושמירה על זכותם להתבלט, להיכשל ולהסתקרן. מבעד דברי התוכחה מצא כל אחד באביגדור תנא מסייע הדן כל אחד לכף זכות
המקום שהותיר בליבם של רבים כל כך יהי נחמתה של המשפחה.
יהי זכרו ברוך.