ספקים של העירייה מתלוננים שהעירייה הפסיקה לשלם.תגובת העירייה: לנושא הטענה בדבר עיכוב בביצוע תשלומים לספקים, נציין כי לאור מצוקת כוח אדם של גורמי בקרת התשלומים (הן של עובדי/ות עירייה והן של גורמי מיקור חוץ), חל עיכוב בביצוע מספר תשלומים ספציפיים והנושא מצוי בטיפול של מינהל הכספים העירוני.

חלפו להם כמעט חמש שנים מאז התחלף השלטון ומצבה הכלכלי של עיריית הוד השרון נראה בדוחות רע מאוד. הדוח הכספי של עיריית הוד השרון לשנת 2022 שהגיע למערכת עיתון ירוק ועליו חתומים ראש העיר, אמיר כוכבי, וגזבר העירייה, בני זיני, מצביע על גרעון עצום של 43 מיליון ₪ בתקציב השוטף. הדוח הרבעוני לרבעון הרביעי של 2022 מראה שלעיריית הוד השרון יש גירעון מצטבר בתקציב הרגיל של 43,530 מיליון ₪. רוב הגירעון נוצר בשנת 2022 סכום של 24,784 מיליון ₪ וזה בנוסף לגירעון נגרר משנת 2021 בסך של 18,760 מיליון ₪. סך הגירעון לסוף שנת הכספים 2022 עמד על 43,530 מיליון ₪.
השבוע הסתיים הרבעון השני של 2023 אין ספק שהמשבר הכלכלי הגדול במשק עליה משמעותית בריבית ועליית מחירים גדולה בכל התחומים רק יעמיק את גודל הבור. לפי הסתכלות על דוח 2022 העירייה יצרה גירעון חודשי בתקציב השוטף של שני מיליון ₪ בחודש .אם זה המשיך, ככול הנראה נכון להיום הגירעון של עיריית הוד השרון עומד על סך של 55.000 מיליון ₪.
עו”ד משה חנוכה חבר מועצת העיר: “ההתנהלות הבזבזנית והלא מקצועית של עיריית אמיר כוכבי, תרבות המקורבות והמקורבים, חיסול השדרה המקצועית בעירייה, ושיטת כיבוי השריפות שנהוגה בעירייה בשנים האחרונות רוקנה את הקופה הציבורית. המספרים לא משקרים – כוכבי קיבל עירייה שהוגדרה כרשות איתנה, שנוהלה באחריות ותוך איזון תקציבי ובכשרון רב הביא אותה לגרעון חסר תקדים. אני לא אופטימי- בדרך הזאת לא ירחק היום שהעירייה, שכבר היום מספקת שירות בינוני, פשוט תקרוס ואיתה השירותים העירוניים. לא יהיה כסף לשלם משכורות לעובדים, לא לפנות את האשפה, לא לדאוג לניקיון העיר או לחינוך ולא לשקם את הביטחון האישי שנעלם תחת שלטונו של כוכבי. יש רושם שאת כוכבי זה פשוט לא מעניין- הוא עסוק בתעלולי יח״צ ערב הבחירות ובפוליטיקה ארצית במקום לעשות את המעשה המתבקש ולהתחיל לנהל את העיר."
תגובת העיריה: ”מדובר בניתוח שגוי ומגמתי של הדוח הכספי.
הפער בנתוני 2022 ממימון ביניים שנתנה העירייה למימון פרוייקטים עירוניים בשל כשל בהעברת תקציבי מדינה ושיפוי תקציבי ממשרדי הממשלה, וחלקו נובע מהשקעות שביצעה העירייה בהרחבת סל השירותים לתושב אל מול צפי הגידול בהכנסות מארנונה לתעסוקה ומסחר במקביל להתפתחות העירונית המשמעותית בתחום.
מימון ביניים לפרוייקטי העירייה נעשה באופן מודע, מבוקר ומתוך תפיסת עבודה שתכליתה אספקה מיידית של השירותים לתושבות ותושבי העיר באופן שתואם את הצמיחה המהירה של הוד השרון ומגשר על הפערים שנוצרו מאי העברת תקציבי מדינה ושינוי במדיניות העירייה בקדנציה הזאת לטובת הציבור כולו.
נזכיר כי בקדנציה הזאת לא הועלתה ארנונה באופן יזום אפילו פעם אחת ופעמיים הופחת הטייס האוטומטי. בנוסף הוד השרון היא הרשות היחידה ושויתרה בקדנציה הזאת על אגרת השמירה, ביחד מדובר בצמצום הוצאת תושבים במליוני שקלים ולמרות זאת טיב השירות עלה.
לנושא הטענה בדבר עיכוב בביצוע תשלומים לספקים, נציין כי לאור מצוקת כוח אדם של גורמי בקרת התשלומים (הן של עובדי/ות עירייה והן של גורמי מיקור חוץ), חל עיכוב בביצוע מספר תשלומים ספציפיים והנושא מצוי בטיפול של מינהל הכספים העירוני.
העירייה הינה גוף מבוקר רגולטורית שביצע תהליכים נרחבים של התייעלות כלכלית לצד הורדת נטל המס העירוני על תושבי/ות העיר והינה בעלת איתנות כלכלית הנשענת על תחזית הכנסות עתידיות ופעולות נרחבות לפיתוח כלכלי בהווה ובעתיד. פעולות אלו ועוד, נועדו להרחיב את ההשקעה במרחב הציבורי ובשירות לתושבות ותושבי העיר”.