תושבי כפר סבא והוד השרון סובלים כבר שנים מהקמת הנת"צ. בכפר סבא העבודות הסתיימו לפני מספר חודשים וראש העיר החליט לעצור את המשך העבודות ברחוב ויצמן .בהוד השרון חברת נתיבי אילון עובדת בקצב של צב. חמש שנים של סבל לתושבים עומדים להסתיים והמעניין שזה קורה חודשים לפני הבחירות המוניציפליות לראשות העיר.
רגע לפני גזרת הסרט התעוררו תושבי העיר שמשתמשים בתחבורה הציבורית למציאות חדשה. קווי התחבורה הציבורית לתל אביב שובשו בכל דרך אפשרית, החל מביטול קווים ,חיבור קווים והמעטת מספר האוטובוסים עקב מחסור בנהגים .משרד התחבורה טוען שכל השינויים הנ״ל מגובים במדידות ורמות שימוש בקווים. בעירייה לא ראו מספרי אמת.
השבוע פרסם ראש העיר אמיר כוכבי בעמוד הפיסבוק שלו את הפוסט הזה: "על רוע, טמטום וחוסר משילות .או איך קורה שסוללים נת״צ במיליונים אבל מצמצמים אוטובוסים רגע לפני שהוא מוכן. חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה סללו איתנו נתיב תחבורה ציבורית כחלק מפרויקט מהיר לעיר שנועד לרשת את גוש דן בתחבורה ציבורית ואפקטיבית. כחלק מהפרויקט, שהסב לא מעט אי נוחות לעיר, אבל היה מספיק חשוב שנתאמץ עליו, תוכננה תוכנית אב לתחבורה ציבורית לעיר. הנת״צ לקראת סיום, התוכנית לתחבורה עוד לא מומשה בגלל ״פערי תקציב וחוסר בנהגים״ ועכשיו כדי להוסיף חטא על פשע נתיבי איילון ומשרד התחבורה פגעו בשירות התחבורה הציבורית מהעיר, שהיה לא מספק כמותית ולא טוב איכותית מלכתחילה. משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון ביצעו שינוי נרחב בקווי האוטובוס באזור גוש דן והשרון, בעקבות סגירת רחוב אלנבי בתל אביב.
השינויים באזורנו פוגעים בצורה קשה במשתמשי התחבורה הציבורית בהוד השרון. קו 249 מתחיל כעת בכפר סבא. התחנה במתחם 200 בוטלה, והאוטובוסים בקו הם בעלי מרכב עירוני מה שמהווה אי נוחות וסכנה בטיחותית כשהאוטובוס מלא ונוסע על כבישים בין עירוניים. קו 565 שנסע דרך בני ברק ורמת גן לתחנה המרכזית בוטל, כאשר החלופה היא קו 259 עם החלפה לקווים פנימיים או לרכבת הקלה בבני ברק. משרד התחבורה טוען שכל השינויים הנ״ל מגובים במדידות ורמות שימוש בקווים. אנחנו לא ראינו מספרי אמת.
במצב כזה יש חשיבות רבה להפרכת הטענות של משרד התחבורה ע״י דיווחים מהשטח, שיראו את המצב האמיתי – האם האוטובוסים מגיעים לעיר מלאים, האם הם מדלגים על תחנות כי אין בהם מקום, האם התחנות מלאות בנוסעים המחכים לקו?
יצרנו מספר ייעודי! אנא דווחו בווטצאפ למספר 0505290377 בצירוף פרטי התלונה (לא הגיע/ דילג על תחנה/ הגיע עמוס/ נהג בפראות או כל תלונה אחרת) בצירוף תמונות. התלונות ימופו ויועברו למשרד התחבורה, לנתיבי איילון ולחברת מטרופולין. העירייה מפעילה לחץ באמצעים שעומדים לרשותה, ויש חשיבות רבה ללחץ ציבורי מלווה!
מה עוד עושה העירייה?
1. ללא שדרוג הקווים לא נתחיל אכיפה בנת״צ מה שלמעשה יביא לביטולו – לא ייתכן שהמדינה תשקיע עשרות מיליוני שח בתשתיות תחבורה ציבורית אבל תצמצם את התחבורה הציבורית.
2. מקודם הליך משפטי של העירייה נגד משרד התחבורה ועוד על הפגיעה בשירות הקיים ועל אי מימוש הסכם תוכנית האב.
3. מרכזים מידע ופועלים מול הגופים הרלבנטיים כדי להנכיח את התלונות ואת הקושי היומיומי. לא ניתן למשרד התחבורה להתעלם ולמסמס באמצעות הליך תלונה מסורבל! צלמו ושלחו לוואטס אפ שלנו".