בשורה רעה לתושבי הוד השרון וכפר סבא
ראשי הערים התלוננו, התושבים ורשויות מקומיות הגישו התנגדויות לתוואי המטרו ולמדינה נמאס לריב עם כולם. גם כך הקו של השרון הוא היקר ביותר והכי לא כלכלי כנראה. גורמים בכירים בענף התחבורה צופים כי תחנות המטרו המתוכננות להגיע לצפון המטרופולין עשויות בסבירות גבוהה להידחות לשנים רבות, ואולי אף להתבטל. לאחר בחינת ההתנגדויות של תושבים ורשויות באזור למיקום מוסך הרכבות של המטרו (הדיפו), מסתמן כי יומלץ לוועדה לתשתיות לאומיות לבחון שוב את התוכנית, מבלי להכריע לגבי חלופה אחרת. המשמעות של כך, אומרים הגורמים, עשויה להיות תכנון מחדש של מערכת המטרו, שאמורה להגיע לרמת השרון, הרצליה, רעננה, הוד השרון וכפר סבא. זה עשוי בתורו להוביל לעיכוב בביצוע, ובמקרה של חריגה תקציבית, ייתכן כאמור שאף לביטולה.
שתי ההתנגדות המשמעותיות לקו זה הגיעו הן מכפר סבא בנוגע למיקום הדיפו, והוד השרון – שם התנגדו לתוואי הקו שעובר בסמוך לספורטן מתחת לבתים של רחוב האודם וז’בוטינסקי ויוצא לכיוון רמת השרון ואינו משרת כלל את אזור התעסוקה בנוה נאמן. ראש העיר דרש להעתיק את הקו דרומה יותר לדרך הים שייתן מענה טוב להגעה לאזורי התעסוקה במתחם התעסוקה נווה נאמן. במהלך הליכי התכנון נבדקו חלופות רבות מבחינת עלויות וכדאיות כלכלית, סטטוטוריקה ועד למסדרונות אקולוגיים, ולא נמצאה חלופה טובה יותר.
התנגדות מספר תושבים ורשויות מקומיות לתוואי המטרו הסתיימה כך נראה, ללא פתרון. המשמעות: תכנון מחדש של קו הרכבת, שיגרור עיכוב ביצוע ואולי גם ביטול בשל חריגה תקציבית.
הקו לכפר סבא הוא קו ארוך ומורכב. קו M1 שיוקם מכפר סבא לתל אביב, פוצל בשל אורכו לשלושה חלקים. לפני כשנה וחצי החליטו במשרד התחבורה להגיש בנפרד את המקטע הצפוני של קו M1, שינוע מגלילות צפונה בשתי שלוחות – האחת להוד השרון וכפר סבא, והשנייה להרצליה ורעננה. הפיצול נעשה לנוכח התנגדויות משמעותיות ולחצים פוליטיים על המתכננים, מצד רשויות מקומיות וחלק מהתושבים באזור.
הזזת הדיפו ושינוי התוואי בהוד השרון תשפיע לרעה.
תקציב הפרויקט כולו הוא 150 מיליארד שקל. אולם פרויקטים תשתית בעולם (ולא רק בישראל) נוטים להתייקר משמעותית עם הליכי הביצוע וגילוי תקלות ופערים בלתי צפויים. בניית מערכת המטרו צפויה להיות כדאית מאוד מבחינה כלכלית, והמשק ייהנה מתועלות המוערכות במשרדי הממשלה בכ־33 מיליארד שקל לשנה. יחד עם זאת, לא כל המקטעים בעלי אותה כדאיות כלכלית. השלוחה הצפונית שמסתיימת בעיר כפר סבא היא בעלת הכדאיות הכלכלית הנמוכה ביותר מבין המקטעים. הזזת הדיפו מזרחה, ושינוי התוואי בהוד השרון כפי שנשקלת, תייקר עוד יותר את עלות הקו. וייתכן שחלק מהקו הצפוני עלול להתבטל לחלוטין או להידחות בעוד כמה עשרות שנים.