ביום ראשון השבוע התקיימה ביוזמת ההורים פגישת חירום עם שר החינוך -יואב קיש, מנכ"ל משרד החינוך – מאיר שמעוני, מנהלת המחוז – ורדה אופיר, ראש העיר – אמיר כוכבי, ומנהלת אגף חינוך בעיריית הוד השרון- מיכל אפרתי.
מעל ל-300 הורים מילאו את אולם הספורט ושטחו בפני השר את התנהלות העירייה במחטף סגירת בית הספר, את המחדלים הרבים שהובילו למיעוט בהרשמה ואת צורך הקהילה בחינוך מותאם לה. כזכור, שבוע שעבר ביום שני בלילה הורי בית הספר קיבלו הודעה על סגירת בית הספר וביום חמישי אגף החינוך בעירייה כבר שלח מכתבי שיבוץ חדשים בבתי ספר שונים ברחבי העיר.
הורי בית הספר התארגנו מהר מאוד ויצאו למאבק כנגד סגירת בית הספר הייחודי: חינוך ברוח תלי – ישראלי, מסורתי ופלורליסטי.
בפגישה טעונה מאוד שארכה למעלה משלוש שעות עם שר החינוך השמיעו ההורים את רצונם בחינוך ברוח תלי- ישראלי, מסורתי ופלורליסטי. השר הקשיב לטענות ההורים שאמרו: "אנחנו, כקהילה וכל אחד לחוד, הסברנו מאוד יפה איך הגענו עד הלום ויפה שעה אחת קודם לקחת אחריות קודם כאנשים מבוגרים ואחראים ובמיוחד כאמונים על התפקיד המיועד ספציפית למקרים מסוג זה ולבדוק איך אפשר לבנות ולא להרוס- במיוחד כשיש את גב הקהילה כולה. למספרים יש סיבות וגורמים. כמנהיגים וכאנשי חינוך, הייתי מצפה שתתנו לנו דוגמא אישית בתהליך פתרון בעיות, תוך חקירת האמת והגורמים לבעיות אלה, במקום ללכת על הדבר הכי קל – לסגור את העסק מבלי בכלל לנסות ולהבין מה קרה. "הכי טוב" שזה ביה"ס על אזורי בלי שיורשו להגיע תלמידי חוץ או שזה ביה"ס ייחודי שלא מסבסדים הסעות לתלמידים המרוחקים מעל 3 ק"מ ואז גם אין גנים משויכים או פרסום של ביה"ס בכלל והדרך לאבדון היא קצרה. צריך להתפשר ולפתוח נתיבי אוויר. בית ספר תל״י הוא חיוני למרקם החינוכי של הוד השרון. למה תהליכים כאלו קורים רק אחרי שקהילה שלמה צועקת? למה אי אפשר לזהות מראש מבלי שמישהו יצטרך להפגין? למה בביה"ס אחרים בעיר הוחלפו 3 או 4 מנהלים בתקופת של כמה שנים בודדות ואת תל"י הזניחו? בעצומה שפורסמה לטובת ביה"ס תל"י שבה ההורים מבקשים לרענן את ההנהלה ולהחיל תהליך הבראה בביה"ס מוכיח שאין אמון בהנהלת ביה"ס ויש למעלה מ-400 שחתומים כבר על העצומה.
במיוחד בשנה כזו, צריך ללמד את הילדים שלנו שלמשפחות שונות יש אורחות חיים שונים וכל אחד יכול להחליט על הדרך שלו וזה בטח לא מונע מאתנו להיות חלק מאותה קהילה. רבים מההורים ששולחים את ילדיהם לביה"ס מנהלים אורח חיים חילוני והינם אתאיסטים. הורים אלו רוצים שלילדיהם תהיה אפשרות בחירה ושיכירו את המקורות והמסורות של העם שלהם. איפה נראה דבר יפה כל כך?"
שר החינוך יואב קיש הקשיב במשך שלוש שעות להורים והתרשם עמוקות מהקהילה המאוחדת תחת ערכי תל”י והביע את נכונות משרד החינוך לבדיקת התכנות של תוכנית הבראה רב שנתית, תוך הצמחה הדרגתית של בית הספר. השר סיכם את מפגש החירום בהבטחה לתשובה סופית בעניין בימים הקרובים.
לאחר פגישה נוספת בין ראש העיר, מנהלת אגף החינוך, שר החינוך וצמרת משרדו קיבלו ההורים מכתב תשובה ממנהלת אגף החינוך בעירייה, מיכל אפרתי: "רישום מאוחר לבית ספר תל"י בהמשך לשיח בין העירייה למשרד החינוך ולאחר הקשבה לקולות המגוונים בקהילה הוחלט לבחון התכנות לקיום תכנית הבראה ושיקום לבית ספר תל"י, בזהותו כבית ספר ייחודי על אזורי לתגבור לימודי יהדות. לאחר הרישום יבדקו הנתונים על ידי העירייה ומשרד החינוך ותתקבל החלטה בכפוף לנהלי הרישום המופיעים להלן: 1. הרישום מיועד לכלל תלמידות ותלמידי בית הספר הלומדים בבית הספר בתשפ"ד ולתושבות ותושבי העיר המעוניינים לרשום את ילדיהם לבית ספר שזהותו תגבור לימודי יהדות . 2. התנאי לכניסה לתכנית הבראה תלת שנתית הוא קיום כיתה תקנית (21 תלמידים) אחת לפחות בכל אחת משכבות הגיל (א-ט) למעט שכבת ז' בתשפ"ה. 3. האחריות על ביצוע תכנית ההבראה וגיוס כח אדם ניהולי ופדגוגי מוטלת על משרד החינוך. 4. במידה ובתום השבוע לא יעמדו ביעדי הרישום בית הספר ייסגר והתלמידות והתלמידים יעברו למסגרות חינוך חלופיות מתוך רצון לשמור, במידת האפשר, על המסגרת הכיתתית. הריני להודיעכם כי מערכת הרישום תהיה פתוחה החל מיום חמישי למשך שבוע ימים".