שוק כרטיסי האשראי העולמי לא מפסיק לצמוח, וממש לא מתכוון לעצור. לאחרונה, פורסם דו"ח רחב היקף אשר מנתח ארגוני מפתח המעורבים בשוק ברחבי העולם, לרבות הערכה השוואתית המבוססת בעיקר על היצע המוצרים, סקירות עסקיות, נוכחות גיאוגרפית, אסטרטגיות ארגוניות, נתח שוק וניתוח SWOT.
הדו"ח סוקר את הספקים העיקריים בשוק כרטיסי האשראי העולמי, כולל את Capital One, Chase, Citibank, Discover, HSBC, ICICI Bank, JPMorgan, MUFG, Santander, SBI Cards, State Farm, Mastercard ואחרים.
הדו"ח מספק גם ניתוח מקיף, המתמקד בחדשות העדכניות לגבי פיתוח מוצרים, חידושים, מיזמים משותפים, שותפויות, מיזוגים ורכישות, בריתות אסטרטגיות ועוד – להערכת התחרות הכוללת בשוק.
הכותרת העיקרית, לפני שאנו מפרטים עוד כמה ממצאים מעניינים: שווי השוק הגלובלי אמור לגדול מ-559.18 מיליארד דולר ב-2023 ל-1146.62 מיליארד דולר עד 2033, בשיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 7.45% במהלך התקופה החזויה.
סוגי כרטיסים
בהתבסס על סוג הכרטיס, שוק כרטיסי האשראי העולמי מחולק לכרטיסי אשראי לשימוש כללי, כרטיסי אשראי מיוחדים ואחרים. בין אלה, תחום כרטיסי האשראי לשימוש כללי צפוי להחזיק בנתח הגדול ביותר של שוק כרטיסי האשראי העולמי במהלך הזמן החזוי.
כרטיסי אשראי לשימוש כללי הם נכסים מגוונים המאפשרים לבעלי הכרטיס לבצע מגוון רחב של עסקאות. הכרטיסים אינם מוגבלים לחברות או מגזרים ספציפיים כלשהם, ולכן ניתן להשתמש בהם לעסקאות לא מקוונות מסורתיות כמו גם באינטרנט.
כרטיסים אלה כוללים תקרות אשראי מוגדרות, המותנות באמינות האשראי של בעל הכרטיס. הם מקובלים במגוון מסגרות, כולל חנויות, מסעדות ונותני שירותים.
מגזרי צרכנות
שוק כרטיסי האשראי העולמי מחולק למזון ומצרכים, בריאות ורוקחות, מוצרי צריכה אלקטרוניים, מדיה ובידור ומוצרים אחרים. בין אלה, מגזר המזון והמצרכים צפוי לצמוח בקצב המהיר ביותר בשוק כרטיסי האשראי העולמי בעשר השנים הקרובות.
לקוחות משלמים את הוצאות הסופרמרקט והמסעדות שלהם בכרטיסי אשראי באופן קבוע. עבור אלה שעוקבים אחר הוצאות הבית, קטגוריה זו של הוצאות משתלמת פעמים רבות בזכות נקודות או החזר כספי עבור רכישות שבוצעו במסעדות, מכולות וסופרים.
חלוקה ליבשות
צפון אמריקה צפויה להחזיק בנתח הגדול ביותר בשוק כרטיסי האשראי העולמי עד 2033. אנשים מתעניינים יותר בדרכים פשוטות ומהירות לבצע תשלומים. כתוצאה מכך, המגזר צומח כתוצאה מהתקדמות בטכנולוגיות עיבוד תשלומים, כגון הקבלה הגוברת של תשלומים ללא מגע וארנקים ניידים.
לעומת זאת, אירופה צפויה לצמוח בקצב המהיר ביותר בשוק במהלך טווח הזמן החזוי – בשל הגידול בתוכניות הנאמנות של חברות מקומיות לצד חברות ענק כמו מאסטרקארד ו-ויזה, והמגמה המתרחבת של שימוש בכרטיסי אשראי בקרב צעירים במדינות מפותחות.
יתר על כן, חברות כרטיסי אשראי רבות שואפות להתרחב לאזורים בהם אנשים עדיין אוהבים לשלם במזומן, וזה אמור לפתוח הזדמנויות חשובות לשווקים מתפתחים ברחבי היבשת.
הדו"ח המלא: https://news.bloomberglaw.com/antitrust/mastercard-jpmorgan-get-ftc-inquiry-over-surveillance-pricing