אם אתה רוכב על דו גלגלי אופניים רגילות או אופניים חשמליים או אופנוע קטן או גדול, סיכוי גדול שאתה תפגע ליד ביתך.
בשנה האחרונה יש גידול של עשרות אחוזים בהם מעורב רכב דו גלגלים בתאונות דרכים בכפר סבא והוד השרון. במהלך שנת 2020 היו 20 הרוגים שרכבו על אופניים חשמליים בישראל.
השבוע נהרג, רמי ממו, תושב הוד השרון בן 35 שרכב בכביש הראשי בואך הוד השרון סמוך לצומת נווה ירק. רכב פגע בו הוא נפצע אנושות ונפטר למחרת בבית החולים. רמי עלה לישראל מאתיופיה בשנת 1991 בחור שקט ונעים הליכות בחור שאהב לעזור לכולם, רמי עבד באבטחה, היה רק בן 38 רווק שחזר הביתה ונדרס למוות, רמי השאיר אחריו משפחה מפורקת.
שבוע קודם לכן נהרגה, תמר סהר, נערה בת 18 שחזרה הביתה ובדרך השרון בכניסה לעיר רוכב אופניים חשמליים התפרץ לנתיב שלה. היא ניסתה לא לפגוע בו והתוצאה הייתה כואבת. תמר נהרגה ורוכב האופניים נפצע.
השבוע ביום ראשון אם ובתה התינוקת נפגעו מרכב בהוד השרון – מצבן בינוני רכב פרטי שנסע ברחוב הנשיאים בהוד השרון פגע באם ובתה שהלכו ברגל, בשעה 09:13 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב ירקון על 2 הולכות רגל שנפגעו מרכב בשדרות הנשיאים בהוד השרון. חובשים ופרמדיקים של איחוד והצלה ומד”א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבי”ח מאיר.
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד”א, ישראל שמש, סיפר לירוק: “אישה בת 37 עם חבלות בגפיים ופעוטה כבת 3 עם חבלת ראש. האישה שכבה במרכז הכביש והפעוטה ישבה על הדשא כשהיא בוכה ועוברי אורח מרגיעים אותה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו בטיפול רפואי שכלל קיבועים, חבישות ועצירת דימומים. הכנסנו את שתיהן לאמבולנסים ופינינו אותן לבית החולים כשמצבן בינוני. אישה שראתה את התאונה לקתה בהתקף חרדה טופלה במקום “
נפתלי פרידמן, חובש איחוד הצלה שהיה בין הראשונים שהגיעו לזירה סיפר לירוק: “מדובר באם ובתה שנחבלו כתוצאה מפגיעת רכב פרטי כשחצו את הכביש. הענקנו להם סיוע ראשוני בזירת התאונה ולאחר מכן שתיהן פונו לבית החולים הוענק סיוע בזירה גם לשתי נשים שנתקלו בתאונה ולקו בחרדה עקב אופי התאונה”.
לפני מספר חודשים בצומת הספורטן נפגעו יום אחר יום שני רוכבי אופנועים. שניהם נאלצו לעבור כריתה של הרגל.
בכפר סבא יש עלייה של התאונות הקשות עם הרוגים ופצועים קשה. ברחובות העיר יש תחושה שאין מספיק אכיפה והרוכבים על דו גלגלי מתפרעים בדעה שאין משטרה, אין אכיפה והכול מותר. עשרות שליחים טסים בעיר בצורה פראית.
לפני שנתיים בביקורי בניו יורק שמתי לב שכמעט ואין אופנועים במנהטן. כשראיתי אחד שהתארגן לרכיבה, שאלתי אותו מדוע אין רוכבי אופנועים, זה מקום קלאסי לרכיבה. תשובתו הייתה: "המשטרה הוציאה לבעלי האופנועים את החשק לרכב במנהטן. ריבוי קנסות, ריבוי בדיקות ודוחות על כל דבר" הבחור מספר שתוך שנתיים 90% מהדו גלגלי נעלם ממנהטן .
אולי זה הפתרון שנכון גם פה. מעבר לנזק שהם גורמים לעצמם הם מסכנים את התושבים .מי ברכב ומי ברגל. הגיע הזמן שהעירייה בהוד השרון ובכפר סבא ייקחו את החוק לידיים ויסמיכו את פקחי מחלקת הביטחון בעירייה להתמודד ולקנוס את עברייני התנועה .


