לפני חודשיים נסגר חניון הכיכר שהכיל כ-150 כלי רכב ונמצא בכיכר מגדיאל ובמקומו לא נפתח חניון חדש. היכן יחנו הרכבים שהיו חונים בחניון? ומי המרוויח הגדול? דיירי האזור ימצאו וימציאו מקומות חניה חלופים שלא תמיד מאושרים וחוקים והעירייה תוציא את הפקחים לחלק דוחות חניה ותגדיל במאות אלפי שקלים את ההכנסות שלה. הנפגעים העיקרים הם תושבי העיר שעל כול דוח הם נפרדים מ-500 שקלים וזה הרבה מאוד כסף בימים אלו. גם בעלי העסקים באזור חשים ירדה בפדיון היומי (השבוע נסגר בר-בטוב מזנון המבורגרים בכיכר). חניון מגדיאל יושב על אדמה פרטית. במשך שנים רבות חנו במקום בצורה פיראטית, לפני מספר שנים החליטו בעלי המגרש לדרוש מהעירייה תשלום על השימוש בחניון, בעלי המגרש גידרו אותו ולא נתנו לאף
הרווח הכפול: מצד אחד העירייה חסכה מאות אלפי שקלים על אי תשלום דמי שימוש בחניון ומצד שני מגבירה את האכיפה ומכניסה לקופת העירייה מאות
אלפי שקלים מדוחות חניה. העירייה הרוויחה פעמים התושבים והתושבות הפסידו פעמים, פעם אחת חניה ופעם שניה בכיס. חבר המועצה ד”ר אלון גלבוע אמר לירוק: ״לנוכח סגירת החניון במרכז מגדיאל ועל רקע מצוקת החניה באזור הגשתי שאילתה במועצת העיר האחרונה. מבדיקה שביצעתי עולים נתונים קשים של עליה חדה בהנפקת דוחות בסך חניה בסך 500 ₪ במרכז מגדיאל כתוצאה מסגירת החניון באופן מפתיע והעדר חניון חלופי סמוך שהוכשר מבעוד מועד ונראה כי מצוקת החניה באזור תהפוך לאבן השואבת של קופת העיר. מתגובת העירייה עולה כי לא נחתם הסכם שכירות חדש בשל כך שמו”מ עם בעל המגרש נכשל ולטענת העירייה היא הכשירה חניון חלופי ברחוב מורשת, שאגב היה קיים כבר שנים. מתוך נתוני הדוחות שהונפקו באזור עולה במפורש שהחניון ברחוב מורשת לא נותן מענה ראוי לתושבי הסביבה ולבעלי העסקים. מצוקת החניה באזור ממשיכה לגרום לשיבושי תנועה וירידה בהכנסות לבעלי העסקים בסביבה.
תגובת העירייה: החניון ברחוב טרומפלדור נסגר בין היתר משום שטרם הושגה הסכמה עם בעלי הקרקע לגבי פרטי החוזה ובהם שינוי סעיפים הפוגעים באינטרס הציבורי.
לרשות ולשימוש התושבות והתושבים עומדים כמה חניונים, בהם שני חניונים שמורחבים ומוכשרים לכך, ברחוב סוקולוב פינת מורשת. בקרוב יוגש לעיון הציבור ולאחר מכן לאישור המועצה תיקון לחוק העזר העירוני לחניה באופן שיגדיר מחדש את מאפייני החניה ברחבי העיר ויאפשר אופני חניה מגוונים במרחב הציבורי ללא צורך בתשלום עבור תו חניה, כל זאת תוך הקפדה על זכות החניה של דיירות ודיירי הרחובות הסמוכים למרכזים עסקיים, עידוד תנועה למסחר ותוך שמירה על עקרונות תכנון המקדמים הליכתיות בטוחה ושימוש מיטבי במרחב הציבורי.
נציין שוב, כי חניה נוחה אין פירושה שמותר להפריע לבטיחות הולכות והולכי הרגל, והאכיפה העירונית בנושא חניה מתמקדת בחניות מסכנות חיים (אדום לבן, חסימת צירי תנועה, חניה על מדרכות וחניות נכים) ברחבי העיר בכלל ובנתיבים מרכזיים בפרט. כך היה וכך ימשך.