ראש העיר, אמיר הכוכבי, נלחם היום על עתיד העיר בעוד 20 שנה. אחת הבעיות הקשות במדינת ישראל שפוליטיקאים ברמה הארצית ובטח ברמה המקומית אינם מביטים אל העתיד ,המצבעים שלהם נמצאים כאן ועכשיו ואת רובם כלל לא מעניין מה יהיה כאן בעוד 20 שנה או עשור. רוב הסיכויים שאף אחד מהיושבים סביב שולחן מועצת העיר כבר לא ישבו שם, לכן ברוב המקרים הטיפול הוא בכיבוי שריפות ולא בשתילת עצי העתיד.
ראש העיר, אמיר כוכבי, מביט רחוק הוא מבין שהמלחמה היום תשפיע רבות על מבנה העיר, על העסקים בעיר ,על התפתחות העיר וזה מה שחשוב לו במאבק על הזזת ציר המטרו. כוכבי לא מוותר נלחם בכל החזיתות נגד גוף עצום ממדים שהרבה פעמים יד ימין שלו לא יודעת מה עושה יד שמאל שלו. המלחמה היא על קילומטר אחד בלבד. להזיז את ציר המטרו מצומת ז'בוטינסקי מערבה לדרך הים בואך הר הזבל, שם הציר ישרת את אזור התעסוקה נווה נאמן. בין המתנגדים שעלו השבוע לירושלים היו גם תושבי העיר אשר גילו בוקר אחד שהמטרו אמור לעבור מתחת לביתם או בסמוך .התושבים כבר הודיעו שהם ילחמו בכל דרך חוקית לשנות את רוע הגזרה. אחד המתנגדים אמר לעיתון ירוק: "כסף זה לא העניין כאן. אנחנו נגרור אותם לבתי המשפט בדיונים שייקחו שנים. נעשה הכול שבציר ז'בוטינסקי לא יהיה קו מטרו". ראש העיר, כוכבי, פרסם ביום ראשון בבוקר, רגע לפני תחילת הדיון: "תיכף מתחילים. באולם שקמה במנהל התכנון בירושלים יתחיל ב 09:00 דיון המטרו בפני חוקרת ההתנגדויות, הגב׳ עו״ד תלמה דוכן. צוות העירייה, יועציה, אני, תושבות ותושבים ובעלי עניין נוספים, יציגו במהלך היום התנגדויות לתוואי המוצע של נת״ע. זהו שלב הכרחי לפני הדיונים בות״ל וצוות העירייה עם נבחרת יועצות ויועצים נערך ארוכות גם לדיון זה" ראש העיר, כוכבי, אמר בפני הוועדה: "להוד השרון יש את הפוטנציאל להפוך לעיר מובילה בתעסוקה ואישור תוואי המטרו המוצע יפגע בה אנושות. הדיון הוא לא על תוואי המטרו, אלא על האחריות שלנו למען הדורות הבאים. בעשרות השנים הבאות, אנשים ירגישו את מה שאנחנו מתכננים, מחליטים ומבצעים היום. לכן מי שאמורים לתת את המענה מבחינתי, אינם אנשי נת"ע, אלא קובעי המדיניות".
כוכבי הוסיף ואמר: "מטרו הוא משנה מציאות, לא גוף שנכנע למציאות חלקית. עיר תע"ש היא דבר שהתחילו לדבר עליו כשהייתי בן 11 והיא עדיין בדיונים. אסור שעיר על הנייר שאין לה סיכויי היתכנות בשנים הקרובות, תגדיר את תוואי המטרו בהוד השרון ותסכן את עתיד העיר שהיא עיר קיימת וצומחת שזקוקה למטרו כאוויר לנשימה. כראש עירייה קיבלתי מנדט להגדיר איך נכון יהיה לפתח את העיר למען האנשים שחיים, עובדים ומבלים בה, היום וגם בראייה עתידית וכשאני רואה את תוואי המטרו המוצע, אני יודע שלא רק שהוא לא נותן את המענה הנכון לעיר, הוא מהווה פגיעה הרסנית בסיכויי העיר להתפתח, ולכן אני מבקש מהחוקרת ומהוות״ל להבין שאנחנו לא מדברים על פתרונות נקודתיים, אלא על ראייה כללית לרווחת העיר". ראש העיר התייחס גם לאזורי התעסוקה: "להוד השרון יש שלושה אזורי תעסוקה, אף אחד מהם לא יקבל שירות על ידי תוואי המטרו המוצע, אין גם חיבוריות לתחנות הרכבת על 531, כל זה מלמד עד כמה תוואי המטרו המוצע לא יעזור להוד השרון, אלא יפריע ויפגע אנושות ביכולת לקדם את אזורי התעסוקה הללו וביכולות הכלכליות של העירייה", ציין כוכבי והוסיף: "מה שמניע אותי כשאני קם בבוקר לעבודה וכשאני דורש לשנות את תוואי המטרו זו הדאגה לילדות שלי ולילדיהן ולעולם ולעיר שנשאיר להן מבחינת איכות סביבה ומשאבים. יש להסתכל לטווח הרחוק ולהבין ששינוי תוואי הקו יכול במידה רבה להגדיר את העתיד הכלכלי, חברתי, סביבתי של העיר". לסיום "האינטרס של כולנו הוא שהמטרו יהיה הצלחה ושיתקדם במהרה באופן שייתן פתרון נכון לדורות הבאים", על פי חלופת הוד השרון, שהוצגה בפני הוועדה, יניב התוואי של העירייה למדינה 2.5 מיליארד ש״ח עודפים בתועלת כלכלית וכן שווי נדל״ן תוספתי עודף בגובה של 5.8 מיליארד ש״ח, על פני חלופת נת״ע. כמו כן, מספר התושבים שישרת קו המטרו בתוואי הוד השרון גדול משמעותית מתוואי נת״ע.
הצוות העירוני התייחס גם לכך שמערכת מטרו שאינה ערוכה לשינוי אקלים ושתחנותיה ממוקמות בתוואי נחל הדר – תוצף ותושבת ואף עלולה לסכן חיי אדם. לאחר הצגת ההתנגדויות של העירייה הציגו התנגדויות גם תושבי העיר ונציגי המגזר העסקי.
כעת צפוי מהלך של מענה בכתב לטענות נת״ע, לקראת גיבוש המלצת החוקרת שתובא בפני הוות״ל.