
המציאות הנוכחית היא כזאת שבה יש מלחמה אמיתית בין עסקים על כל לקוח ולקוח. כל בעל עסק מנסה לחשוב על כל דרך מסורתית או יצירתית שבעזרתה יוכל להגדיל את מעגל הלקוחות שלו ולהציע שירותים ומוצרים ברמה הכי גבוהה שהוא רק יכול. כיום יש כמה וכמה דרכים שבעזרתן אפשר להמשיך ולשווק את העסק גם בצורה פסיבית, כלומר להשקיע פעם אחת ביצירת מוצר שיווקי והמוצר בעצמו יוכל להמשיך לפעול כל הזמן. ג'ינגל לעסק הוא בדיוק מוצר שכזה. מדובר בשיר קצר, קליט וכזה שמתאים בדיוק ובהתאמה אישית לכל עסק ועסק וכאשר הלקוחות יוצרים קשר – עד שהם מקבלים מענה הם בינתיים שומעים שירים שקשורים למוצרים או השירותים שהעסק מציע. כך הם לא סתם ממתינים על הקו אלא שומעים בינתיים מודעת שמע פרסומית.
מה היתרונות של ג'ינגלים לעסקים?
אנשים מתנהגים בחשדנות גבוהה כלפי פרסומות או מודעות שיווקיות ובעלי העסקים יודעים את זה. מכאן שצריך לחשוב על דרכים יצירתיות ועדינות להביא לידיעתם של הלקוחות את מודעות הפרסומות השונות בלי שהם ישימו לב או יחשבו שמדובר בפרסום אגרסיבי. הגי'נגלים לעסק יכולים לעבור בצורה טובה יותר את התודעה מכיוון שהם קליטים, קצרים ונעימים לאוזן. כאשר הלקוח יוצר קשר עם עסק זה או אחר – הוא לא יחשוב שגם בזמן ההמתנה לשיחת הטלפון ינסו לפרסם לו את העסק בעצמו ולכן כשהוא שומע את הג'ינגל – זה נשמע לו כמו מוזיקה נעימה של קבלת פנים ולא בהכרח כמודעת פרסום מושמעת. בדרך זו מתחזק הקשר שבין הלקוחות הנאמנים לבין העסק שהם כבר ממילא מכירים היטב את המוצרים או השירותים שלו והם מרגישים בנוח ולא בחשדנות כלפי אותו ג'ינגל שהם שומעים בזמן ההמתנה בטלפון.
מה חשוב לדעת על ג'ינגל עסקי שכזה?
כל עסק שיש לו ממשק טלפוני עם הלקוחות שלו יכול לצאת נשכר מג'ינגל מושמע שהלקוחות שומעים בזמן שהם ממתינים על הקו. בדרך זו אפשר לפרסם ולשווק כל עסק, כל מוצר וכל שירות וכמובן שחשוב לדעת שאת הג'ינגל בעצמו צריכים לחבר אנשי מקצוע מעולם השיווק ולא כל אחד שאולי יודע לחבר מילים ולהלחין אבל לא בהכרח יהיה לו ניסיון בחיבור והלחנה של ג'ינגלים עסקיים. הג'ינגל צריך להיות קליט, רצוי שייכתב בחרוזים ועליו לכלול אי אילו מסרים עסקיים ושיווקיים. רק בדרך זו הוא אכן ישיג את המטרות שלו וישמור את הלקוחות והמתעניינים על אש קטנה. אט אט הם בעצמם יוכלו לזמזם את המילים של הג'ינגל השיווקי וכך יזכרו כל הזמן איך הם יוצרים קשר עם העסק כאשר יצטרכו את השירותים או מוצרים שלו שהם מכירים ומעריכים.


