עיריית כפר סבא הכריזה השבוע כי לנוכח עשרות הכשלים שהתגלו בתכנון המקורי שערכו בנתיבי אילון העבודות לא יימשכו ברחוב וייצמן ויופסקו ברחוב ויצמן פינת העמק מול התחנה המרכזית.
העבודות המתבצעות במקום לקראת סיום ויסגרו את סאגת הנת״צ ברחוב ויצמן בכפר סבא. עיריית כפר סבא טוענת שהתגלו לא פחות מ־70 ליקויים בתכנון המקורי כמו בעיות בקירות התמך, בסקרי העצים, שינוי תוואי רצועת הולכי הרגל, שינויים בתוכניות התנועה ועוד. משרד התחבורה טוען מאידך מבדיקה ראשונית שגם אם אכן היו – הם היו מכוסים בסכום שהוקדש מראש להוצאות בלתי צפויות.
כך או כך, עיריית כפר סבא מסרבת לקדם המשך הפרויקט ברחוב ויצמן והעבודות שנעשו במקטע הקצר, מהוות רק כ־20% מהפרויקט המקורי.
מעיריית כפר סבא נמסר: “עיריית כפר סבא לא תתפשר על איכות התשתיות העירוניות ברחוב ויצמן. במהלך ביצוע העבודות, התגלו למעלה מ-70 ליקויים בתכנון המקורי של משרד התחבורה ונתיבי איילון, אשר גרמו לחלק מהפערים התקציביים בביצוע העבודות על ידי החברה הכלכלית. בין הליקויים המרכזיים היה שינוי תכנון מערכת הניקוז עקב אי תאום מערכות, בעלות של עשרות מיליוני שקלים. בנוסף, החברה הכלכלית נאלצה לבצע שינוי בתוואי של קירות תומכים בכדי להימנע מבעיות מתח וחשמל. לצד זה התבצעו שינויים רבים מהתשתיות שלא היו תואמים לסטנדרט העירוני. אנו פועלים להשלמת הפרויקט במסגרת התכולות המקובלות, בצורה שתשרת נאמנה את תושבי העיר”.
מחברת נתיבי איילון נמסר: “במסגרת פרויקט “הרשת המטרופולינית-מהיר לעיר”, המקודם על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מבצעת החברה הכלכלית בכפר סבא את העבודות ברחוב ויצמן בעיר. העבודות מבוצעות בשלושה מקטעים כאשר המקטע המזרחי (עד העמק) נמצא בביצוע מתקדם על ידי החברה הכלכלית בכפר סבא וצפוי להיפתח עד סוף שנת 2022. לגבי שני המקטעים הנוספים, במרכז ובמערב וויצמן, התכנון שלהם הסתיים, אולם העירייה טרם אישרה יציאה לביצוע של העבודות המתוכננות”.
משרד התחבורה סירב להגיב “נושא זה נמצא באחריות עיריית כפר סבא וחברת נתיבי איילון ועל כן יש לפנות אליהם בנושא”.
בעיתוי מתוזמן: שנה לפני הבחירות סגן ראש העיר בעבר וחבר המועצה בהווה, עילאי הרסגור הנדין מודיע על התפטרותו כמחזיק תיק התחבורה. הסיבות: “החלטות שקיבל ראש העיר”, כך לדברי עילאי הרסגור הנדין.
“לפני כשבועיים הגשתי לראש העירייה רפי סער את התפטרותי מתפקיד מחזיק תיק התחבורה. הוא ביקש ממני שוב ושוב להקפיא את התפטרותי, ובשל הסוגיות החשובות שהיו על הפרק ותקווה לפתרונן נעניתי לבקשתו. לשמחתי הייתה התקדמות בנושא הסעות התלמידים, אך בתחומים אחרים הפער בלתי ניתן לגישור. השאלה המרכזית היא האם פניה של כפר סבא להמשך ריצוי תומכי הרכב הפרטי ולנפילה ידועה מראש לתהום הפקקים והזיהום, או שינוי מוחלט של הדרך והתמקדות בתחבורה בת קיימא.
לצערי ראש העירייה בחר שלא להחליט ללא הסכמתי הוא דחה את המשך פרויקט “מהיר לעיר” לנתיבי תחבורה ציבורית וסלילת שבילי אופניים למועד לא ידוע, הוא שם רגל לפרויקט המטרו והביא להסרתו מעל הפרק בדור הקרוב בגלל מתקן דפו לא מזהם ושקוע באדמה, הוא החזיר שבילי אופניים שוב ושוב לתכנון מחודש, באופן בו התוכניות הגדולות מתעכבות, והוא נתן תשומת לב מוגזמת לנושא מקומות החניה על פני תכנון התחבורה הציבורית העתידית. לאחרונה הוא גם סירב לצרף את כפר סבא לרשת “נעים בסופ”ש” לתחבורה בסופי השבוע, מה שהיה מאפשר לשדרג את שירות “כפרסבוס” שלנו מבחינת התדירות ומספר המקומות בכלי הרכב.
מאחר וזוהי מדיניות הפוכה לחלוטין למדיניות שאני מוביל, אני לא מוכן להיות עוד חלק מכך. מעתה אעביר את המלחמות הפנימיות שניהלתי בתוך העירייה אל הזירה הציבורית כדי שקולו של הרוב שרוצה לחיות מבלי לכלות את ימיו בפקקים יישמע.
יש לציין ולהדגיש שלא מדובר בעניין אישי, אבל מחזיק תיק תחבורה לא יכול למשוך לכיוון הפוך לזה של ראש העירייה. עשיתי זאת כשהייתי סגן ראש העירייה, ולשמחתי היו לנו במשותף הצלחות גדולות, אך לאחר יותר משנה בה אני לא עובד בעירייה ומבצע את תפקידי בהתנדבות בנוסף לעבודתי, אין שום אפשרות מעשית להמשיך לנהל את המאבקים באופן יומיומי ולהחזיק את ההגה כשמנסים באופן קבוע למשוך אותו לכיוון אחר. בכוונתי לשמור בידיי את הסמכויות בנושאי תחבורה בשבת ותחבורה שיתופית, מאחר ואלה תחומים ממוקדים מספיק בהם אני מאמין שעוד אפשר להשפיע גם בסיטואציה הנוכחית״. 0
סופו של הנת״צ בכפר סבא
השארת תגובה