בעשור האחרון חלה מהפכה של ממש במערכות החינוך ובתחום הפדגוגיה. ללא ספק משבר הקורונה האיץ את תהליכי הדיגיטליזציה בתחום ההוראה ובמגוון תחומים נוספים. לכן, סטודנטים הנרשמים ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה נעזרים כיום במגוון תוכנות וכלים טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים במסגרת הלימודים באקדמיה.
כדאי לדעת כי למידה אינטראקטיבית הפכה כיום לגישה הפדגוגית המובילה, בשיטה זו משלבים תכני לימוד אינטראקטיביים, תוך שילוב הרשתות החברתיות המובילות ושימוש מוגבר בטכנולוגיות חדשניות בכל היבטי הלימוד. יש לציין כי סטודנטים מדור ה-Y הם חלק מהדור הראשון שגדל בפועל עם מדיה דיגיטלית זמינה, לכן הסטודנטים מצפים לכלים אינטראקטיביים בזמן הלימודים שלהם באקדמיה, הם אינם חוששים מטכנולוגיות חדשות והשימוש בכלי הלמידה האינטראקטיבית טבעי עבורם.
קצב השינויים והחידושים הטכנולוגיים המהירים משפיע על כל תחומי החיים, כולל הדרך שבה אנו לומדים ורוכשים ידע אקדמי והכשרה מקצועית. הסטודנטים של היום שונים באופן מהותי מהסטודנטים השייכים לדורות הקודמים. הם גדלו עם טכנולוגיות מתקדמות וזמינות ביד, רגילים לשימוש אינטנסיבי במדיה הדיגיטלית ואינם חוששים מכלים טכנולוגיים חדישים.
למידה אינטראקטיבית במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ידוע בחדשנות שהוא מציע לסטודנטים ובסגל הוראה מצטיין. מיד עם תחילת התפרצות נגיף הקורונה הצוות הבכיר של המרכז האקדמי בחר כלים טכנולוגיים חדישים על מנת לאפשר לסטודנטים ללמוד מרחוק ולא לפספס שנת לימודים.
במרכז האקדמי בחרו בתוכנת "אנוטו" (ANNOTO), זו תוכנה מתקדמת ואיכותית ללמידה אינטראקטיבית יעילה ומהנה. הכלי הטכנולוגי משולב בין היתר גם בשיעורים המוקלטים במסגרת תוכנית הלימודים השונות במרכז האקדמי, התוכנה מאפשרת לסטודנטים ולמרצים ליצור שיח ממוקד במהלך השיעור, לקבל מענה מהיר לשאלות תוך כדי צפייה בשיעור המוקלט, לשוחח ולשתף מידע עם סטודנטים אחרים, לנהל מחברת אישית עם אפשרות לסימון קטעים בסרטון, להכין סיכומים ועוד.
ראוי להדגיש כי שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות בהוראה באקדמיה נועד להעשיר את חוויית הלמידה של הסטודנטים, הכלים הטכנולוגיים תומכים במטרות ההוראה באקדמיה, הם מאפשרים למידה מרחוק ומקלים על חיי הסטודנטים.
מה היתרונות המרכזיים של תוכנת ANNOTO ללמידה אינטראקטיבית?
- התוכנה כוללת אופציה של מחברת שיתופית באמצעותה ניתן לתקשר בנוחות ובזמן אמת עם המרצה ועם סטודנטים אחרים המשתתפים בקורס. אין צורך לצאת מהסרטון כדי לשאול שאלות ולקבל הסברים מפורטים וממוקדים.
- התוכנה מאפשרת ניהול של מרחב משתתפים, ניתן לשוחח עם כל אחד מהמשתתפים בקורס ולדבר באופן ממוקד עם המרצה.
- ניתן לנהל מחברת אישית ופרטית בה ניתן לסמן ולהדגיש קטעים מהסרטון, לסכם את השיעור, לנסח שאלות לרעיונות לקראת השיעור הבא ועוד.
- התוכנה כוללת מערכת הוראות מתקדמת באמצעותה ניתן לעקוב אחר קבלת מייל מהמרצה, תשובה לשאלה ותגובות חדשות של שאר המשתתפים בקורס.
כדאי לדעת כי השיח הממוקד בזמן הלמידה האינטראקטיבית מסייע לסטודנטים להבין את השיעורים, להעמיק ולהעשיר את הידע ולקבל מענה מדויק לשאלות. במהלך השיעורים הפרונטליים המרצים מקצים זמן לשאלות, בדרך כלל בסוף השיעור או בסיום הלמידה של נושא מסוים במסגרת הלימודים לתואר. כאשר משתמשים בתוכנת למידה אינטראקטיבית המחברת השיתופית משמשת ככלי ליצירת השיח הממוקד עם המרצה ושאר הסטודנטים בקורס.
כיצד המערכת מסייעת בצמצום פערי למידה?
המעבר ללמידה אינטראקטיבית ולשימוש בתוכנות מתקדמות במהלך הלימודים לתואר מצמצם את פערי הלמידה בין הסטודנטים. אמנם, יש סטודנטים העשויים להתקשות בהתחלה עם כלים דיגיטליים חדשים, אך באמצעות התוכנה זוכים לסביבת לימודים חדשנית ונגישה יותר המסייעת לסטודנטים החלשים. כמו כן, המרצה יכול לעקוב ולנטר מי מהסטודנטים מתקשה עם חומר הלימוד ולסייע לו באופן פרטני.
מעוניינים לקבל מידע נוסף על מערכת ANNOTO ללמידה אינטראקטיבית ולקבל פרטים על סגנון הלימוד במרכז האקדמי? היכנסו עכשיו לאתר של https://mishpat.ac.il/