המינימום הנדרש מעירייה לדאוג לביטחון תושביה ובעיקר לדאוג לשלומם של ילדי העיר. שבוע שעבר נפתחה שנת הלימודים, שיפוצי הקיץ נמשכו עד לרגע האחרון, ממש עד לכניסתם של התלמידים לבתי הספר. נראה שמלהט השיפוצים שכחו לצבוע את מעברי החצייה ברחובות העיר. כך זה נראה לעין שבוע לאחר תחילת שנת הלימודים במרכז הוד השרון בצומת אולי הכי סואנת בעיר.
בצומת הרחובות הבנים והגאולה בו צועדים ילדים רבים בדרכם לבית הספר. גם בדרך מגדיאל שם חוצים את הכביש מדי יום מאות תלמידים משלושה בתי ספר שונים מעברי החציה מחוקים לחלוטין. הגיע הזמן שבעידן 2022 מעברי החציה יצבעו בצבע שלא נעלם או נמחק לאחר שבוע.
זוכה המכרז לביצוע צביעת מעברי החציה לא צריך להיבחר על פי הצעת המחיר הנמוכה ביותר אלה על איכות הצבע והעבודה. הקבלן הנבחר יקבל את התשלום לעבודה בארבע פעימות. כל שלושה חודשים יצא צוות פיקוח ממחלקת הביטחון בעירייה עם נציגי הקבלן ויבדקו את כל מעברי החציה בעיר. מדובר בחיי אדם ולא בחיסכון כספי לקופת העירייה. הגיע הזמן שישנו את המשוואה הזו.
במכרז שפרסמה העירייה בשנת 2017 התבקש הזוכה לתת אחריות על הצבע למשך שישה חודשים בלבד. האם מישהו באמת בודק שהצבע החזיק מספר חודשים? פנינו לעיריית הוד השרון ושאלנו: מתי העירייה ביצעה את צביעת מעברי החציה, כמה זה עולה לנו? ואכן נאמר על ידי העירייה שרק בסמוך לבתי הספר נצבעו מעברי החציה והמשך הצביעה יערך בחודש הקרוב.
איך העירייה מאפשרת לילדים לחצות כבישים סואנים בעיר ללא מעברי חציה מסומנים זו סכנת נפשות.
וזו תגובת העירייה: "עיריית הוד השרון מחדשת את סימוני הדרכים פעמיים מידי שנה על פי תוכנית עבודה קבועה, כדי לתת מענה לשחיקה הטבעית של הסימונים.
העבודות השנה החלו באוגוסט, כאשר העבודות בכל האזורים הסמוכים למוסדות החינוך הסתיימו לפני פתיחת שנת הלימודים, ויתר העבודות יסתיימו בשבוע שלפני ראש השנה. העבודה עוברת בקרה ואיפה שנדרשים תיקונים הם יושלמו.
היקף העבודה כ- 480 אלף שקלים.
עיריית הוד השרון מבקשת מכל התושבות והתושבים – סעו בזהירות".