תכינו את הכיסים והארנקים כי השנה עיריית הוד השרון מתכוונת להכניס את ידה הארוכה עמוק אל תוך הכיס שלנו. מעבר לתשלומי הארנונה והתשלומים המשלימים לבית הספר ולצהרונים שאנחנו משלמים, אנו נאלץ לשלם עוד כ- 7 מיליון ₪ לקופת העירייה בצורה של קנסות. וכן זאת אינה שמועה אלא כתוב שחור על גבי לבן בספר התקציב של העירייה 2022.
ראש העיר וחברי הקואליציה בנו תקציב עירייה מנופח של 803 מיליון ₪, וחלק מהכנסות העירייה כפי שכתוב בספר התקציב בנוי על קנסות. סעיף ההכנסות מקנסות גדל בשנתיים האחרונות במיליוני שקלים. לפי בדיקה שערכנו בספר התקציב שמפורסם באתר העירייה גילינו שההכנסות של רשות החניה בעיר לשנת 2022 עומד על 9.5 מיליון ₪ שמתוכו רק 2.5 מיליון מחניה דרך הסלולר לעומת 6.2 מיליון ₪ הכנסה מקנסות ועוד 800.000ש"ח מתשלום קנסות שלא שולמו ויועבו לגבייה באמצעות עורך דין. סה"כ הכנסה מהקנסות 7 מיליון ₪.
אין ספק שצריך לשמור על הסדר ומי שמחנה את רכבו במקום שאסור מסתכן בדו"ח וברוב המקרים גם מסכן את התנועה ואת הולכי הרגל. זה בסדר לקנוס את מפרי החוק, אבל כולם יודעים שקיימת מצוקת חנייה בעיר. בתקציב 2022 לא מצאנו בשורה על הקמת מגרשי חניה חדשים שיעזרו לתושבים. ההפך הוא הנכון, הצפי הוא שעוד כלי רכב רבים יתווספו לעיר בשנה הקרובה. במקום שהעירייה תהיה עם הפנים לתושביה ותעזור לה בהסדרת מקומות חניה חדשים היא עושה בדיוק את ההפך. הפקחים מסתובבים בעיר ומחפשים מי חנה ,אפילו לדקה במקום אסור וכל זה כדי להגדיל את הקופה הציבורית בעוד 7 מיליון ש"ח שיצאו מהכיס שלנו.
על פניו נראה שכוכבי מגשים את חזונו כפי שאמר לפני שנה בראיון לעיתון ירוק: "תפיסת עירוניות שמתעדפת עיר הליכתית ותחבורה ציבורית אפקטיבית, חייבת להתקיים במקביל לשגרה היומיומית." התושבים לא צריכים להגיע עם רכבם למרכז העיר לקניות שילכו ברגל או שיגיעו עם תחבורה ציבורית או אופניים. אבל גם שבילי אופניים לא נסללו כאן בשלוש השנים האחרונות ויש תלונות רבות על לוחות זמנים של התחבורה הציבורית. פתרונות אין אבל קנסות יש והרבה. אז כמו שכתבתי, שימו לב לחוקים!
אם יש לכם כלב בבית היזהרו כפליים. בתקציב הווטרינרית העירונית לשנת 2022 חצי מההכנסות כ- 750.000 ₪ יהיו מקנסות. חלק מקנסות חדשים וחלק מגבייה של קנסות שכבר ניתנו והתושבים לא שילמו ויועברו לגבייה על ידי עורכי דין. שנה טובה כבר אמרנו.
תגובת העירייה: ״סעיף הקנסות והצפי שהוגדר מתייחס לעבירות מסכנות חיים, חסימת מדרכות, שימוש לרעה בחניות נכים וחסימת צירים באדום לבן. הגידול בצפי הוא הערכה שמבוססת על שני פרוייקטים מתוקשבים חדשים ומשמעותיים: הראשון הנתיב המהיר לתחבורה ציבורית בדרך רמתיים שכחלק מהבטחת התיעדוף לתחב״צ ירושת במצלמות אכיפה, שימנעו שימוש שלא לתחבורה ציבורית או תנאים אחרים שיתאפשרו בו. הפרויקט המשמעותי השני הוא מצלמות אכיפה כחלק משדרוג מנגנון החניה העירוני ומתן מענה קבוע בצירים שמוגדרים כבעייתיים מבחינת עבירות שתוארו קודם לכן. הימצאות המצלמות תגביר את האכיפה ותייצר הרתעה קבועה לרווחת שאר התושבות והתושבים, שאינם נוהגים לחנות תוך ביצוע עבירה וזלזול בזולת. לפיכך אין קשר בין חניון כזה או אחר לסוגיות האכיפה מאחר ואלו ממילא מתבצעות כאמור על עבירות חנייה מסכנות חיים שמצער שיש מי שמעוניין לתת להן הצדקות ותירוצים תוך יצירת מצג שווא.